Komentarze do artykułu "Dlaczego frytki McDonald´s sa takie smaczne?"

Shanna

(2008-07-23 11:41)

Bardzo ciekawy artykul.

A ja tak lubilam truskawkowego shake'a, jednak widzac ile w nim sztucznosci (49 skladnikow to juz przesada) chyba go nie tkne ;) Czasem lepiej nie wiedziec co sie je.

luckystar

(2008-07-23 15:18)

No juz sie obawialam, ze tylko ja zdobylam sie na czytanie calego artykulu (kilka dni temu) ale nie mialam czasu pisac komentarza.
No coz jedzenie mamy sztuczne i to chyba juz nie tylko w Ameryce, ale na calym swiecie... jak sobie czlowiek sam nie wychoduje to naprawde nie wie co je. Maddaleno, dobrze ze wkleilas ten artykul tutaj moze sie przydac, a w zasadzie powinien... Problem zywnosci polega na tym, ze te wszystkie dodatki smakowo-zapachowe dzialajac na nasze kubki smakowe maja za zadanie uzaleznic nas od wlasnie niezdrowego jedzenia. Jak Shanna wspomniala wyzej, tak bardzo lubila shake truskawkowy, teraz bedzie musiala podejsc do niego "na rozum" i starac sie nie ulegac pokusie. Jakos chyba instynktownie nigdy nie mialam zadnego "zamilowania" do zadnych napoi a juz tym bardziej do tych "dietetycznych" te sa dopiero nafaszerowane trucizna, ze ho ho albo i jeszcze bardziej ...
Prawda jest taka, ze nie da sie uniknac tych dodatkow, bo czlowiek niestety nie jest samowystarczalny jesli chodzi o produkcje zywnosci w dzisiejszym swiecie - zwlaszcza w miescie. Ale naprawde warto czytac nalepki ze skladnikami, zajmuje to wiele czasu ale ten czas to ..... zdrowie :))

Maddalena

(2008-07-23 18:08)

Pamietacie ten film z Louis de Fines? Fabryka sztucznego zarcia z plastiku. Wygwizdac oszustow! Tak trudno sprzedawac koktajl z maslanki i swiezych truskawek? I te kampanie prorodzinne, klauny i zabawki do zbierania dla dzieci. Urodzinowe party dla najmlodszych. To jest skandal, dla mnie te "restauracje" przestaja istniec.

zosiek

(2008-07-23 19:01)

przeczytałam artykuł w całości...i jestem zazokowana ile chemii znajduje sie w żywnosci.....do tej pory jadłam w McDonalds tylko frytki..ale po tym artykule rezygnuję z nich bez cienia żalu...... dzieki za artykuł maddalena. Pozdrawiam.

luckystar

(2008-07-23 21:17)

Maddaleno, masz racje te kilkugodzinne imprezy dla calych rodzin, bo dzieciaki tarzaja sie w tych pileczkach (niejedno pewnie tam nasikalo brrrr) a mamusie w tym czasie siedza przy kawie i Donaldowym badziewiu, bo wiadomo, ze w tych pilkach trudno sobie zrobic widoczna (czytaj - krwawa) krzywde.... Tylko ze ludzie tam chodza, bo taka jest ludzka natura.... Wiesz pamietam jak mialam ok. 23 lata i ktos w pracy opowiadal o pobycie w Stanach jak to wszystko latwo i przychodzi sie do domu z pracy i zawartosc kartona, lub kilku wrzuca sie do garnka i po 10 min jest gotowy obiad. Kryste panie sluchalam tego z japa opadnieta na kolana i tak sobie myslalam, ludzie to maja zycie, a ja musze codziennie obierac marchewki, przecierac zupki przez sitko (czasy przed mikserowe) i do tego prac pieluchy.... A teraz powiedz ile mam w Polsce karmi dziecko sloiczkami ???? bo latwo .... i sluchasz potem takich rozmow:
-- Michasiowi lekarz wprowadzil ziemniaka do jadlospisu...
-- No ja tez sie nie moge doczekac, na te warzywka, bo to tak latwo tylko sloiczek otworzyc....
Jak slysze cos takiego to bym wyrznela tym sloiczkiem mamusie i oddala dziecko do ochronki :))
Bo i coz to za praca ugotowac ziemniaka czy marchewke i wrzucic do blendera .... no jak Michas dorosnie to sam sobie moze zrobi.
Wiesz rece opadaja jak patrze co sie dzieje :)))

anay

(2008-07-23 21:35)

nie byłabym tak surowa dla słoiczków dla niemowląt.
produkowane są z warzyw i owoców z kontrolowanych plantacji - kupowane w zieleniaku czy na rynku nie zawsze są tak pewne.
co do mc'donalds, ciarki mnie przechodzą jak widzę mamusie prowadzące dzieci po szkole na żarcie właśnie tam (naoglądałam się, że hej)  natomiast przyznam, że zdarza mi się chwila słabości i kilka razy w ciągu roku odwiedzam. :))  ale nie kupuję sosów do sałatek i nigdy chicken mc'nuggets (słyszałam od znajomego pracującego w zakładzie produkującym dla nich ten "specjał" historię pt jak to się robi i mi wystarczy).

luckystar

(2008-07-23 23:41)

Anay ja pamietam proszek do prania dla niemowlat pod szlachetnym tytulem "cypisek", od ktorego moj syn dostal uczulenia :))) ale to nieistotne. Dlaczego dzieciaka karmic ze sloiczkow, jak mozna kupic w sklepie ekologicznym warzywa swieze, dla mnie na zdrowy rozsadek jak cos jest przygotowane do stania na polce (bez zamrazania) miesiacami to musi zawierac jakies konserwanty. Nie znam sie dokladnie na sloiczkach, bo na szczescie jak weszly w uzycie to mnie juz nie dotyczyly. Wiesz mieszkam w tym kraju, gdzie wszelaka zywnosc pochodzi "z komputera" a jednak zawsze stawiam na przygotowane w domu. Z takich puszkowo-sloiczkowych to kupuje tylko musztarde, koncentrat pomidorowy i fasole i jeszcze pare innych rzeczy. Zadnych sosow do salatek, zadnych mieszanek czy marynat gotowych i tak jak to o czym pisalam wczesniej, ze kiedys z zazdroscia sluchalam o tych obiadkach w 10 min, tak teraz wole pomidor z bazylia, czy tez ser z gruszka na obiad ale nic z gotowcow. I mimo tego tez jestem zmuszona jadac paskudztwo, bo przeciez nie mam warunkow na to zeby sobie chodowac swinie, czy nawet kurczeta, a to wszystko jest karmione hormonami, anytbiotykami .... ech takie zycie :)))

anay

(2008-07-23 23:52)

:) sklepy ekologiczne? jumastbidżołkyn. :) nie tutaj. a jeśli tak - to w cenach zawrotnych.
a co do puszkowych gotowców dla "dorosłych" (nie sloiczków dla niemowląt - produkcie dość specyficznym), dań częściowo przygotowanych itp itd,  mam to samo zdanie co ty - choć nie czarujmy się - grzeszki kulinarnych wygodnictw popełniamy wszyscy :)

anay

(2008-07-23 23:58)

;) a z tym cypiskiem, to cholera, nie mam pojęcia czemu o nim akurat ;) ja tam uczuleń na cypiska nie miałam. nic z niego też nie gotuję ;)  a przynajmniej nie próbowałam.

luckystar

(2008-07-24 02:32)

Alez oczywiscie, ze wszyscy popelniamy grzeszki kulinarne (i nie tylko) bez tego zycie byloby nudne i kiedys przyszloby czlowiekowi umrzec "na zdrowie" :)))) Tylko generalnie jestem przeciwko artykulom "przetwarzanym" i jesli tylko da sie je ominac to omijam.
Ha, tez nie wiem skad mi ten "cypisek" wpadl do glowy, ale zdecydowanie nie zapomne przygody z tym proszkiem, bo nie tylko ze dziecie dostalo uczulenia, ale mnie schodzila skora z dloni .... moze my jakies nieprzystosowane do zycia..... Ale mialam z tym powazny problem, odbudowanie zdrowej plytki paznokci zajelo mi prawie rok ....
Nie wiedzialam, ze nie ma w Polsce sklepow ekologicznych, a u nas tez sa cholerycznie drogie.

dajanka

(2008-07-24 06:38)

Anay co do kontrolowanych plantacji itp to powiem Ci tak. Mój tata pracuje w niemieckim koncernie zajmującym się przemysłem mięsnym. Jak to z mięskiem jest u nas -wiadomo. Przerabianie nadpsutego mięsa na mielone, czy barwienie kiełbas w karmelu i tam mniej więcej podobnie. Ale w tym samym mieście jest fabryka gerbera... i właśnie do tej fabryki idą odpady z masarni w której pracuje mój tata.
A później pakujesz dziecku do buzi pyszne danie ze słoiczka, jakieś warzywka z wołowinką, których Niemcy nie chcieli nawet dać dorosłym, a nasz Instytut Matki i Dziecka rekomenduje. 

tineczka

(2008-07-24 11:01)

Bardzo ciekawy artykul Maddalena! Zgadzam sie z Toba, precz z tym jedzeniem i tymi restauracjami.Dzieci w Europie sa coraz grubsze od tego wstretnego jedzenia i wszystkich light napojow. Potwornych amerykanskich nieletnich grubasow musza operowac , zeby mialy szanse przezyc. Nieszczesciem Europy jest kapitalizm amerykanski i dzisiaj widzimy tego wyniki w kazdej branzy. Ja reaguje rowniez na dodawanie Wegetty do wszystkiego. Smak tego produktu jest otrzymany przez dodanie glutamatu. Nie ma ta przyprawa zadnego dobrego na zdrowie wplywu. Oszukuje tylko mozg i jezyk chemia.Poszukaj rowniez informacji o chinskich zupach z makaronem, to sie przerazisz. Prawda jest, ze kiedys musi sie umrzec, ale dlaczego skracac sobie zycie chemia w jedzeniu? Pozdrawiam

nire

(2008-07-25 12:31)

Ja nie karmilam na szczescie dzieci "sloiczkami" nie dlatego ze to sama chemia tylko dlatego,ze jestem strasznie obrzydliwa jesli chodzi o jedzenie.Musze wiedziec co jest w srodku.Kupuje mieso,warzywa ale reszte robie sama...pasztety,mielonki w sloikach,pieczenie do chleba,chleb,majonezy itp,itp.Moze to tez nie jest zdrowe bo cholesterol i inne takie ale bez chemii i wiecie co?Moje dzieci sa w tej malenkiej grupce ktore nie maja zadnych uczulen,bardzo rzadko chorowaly.Co do mnie to mam za duzo to i owdzie nawet lekarz kazal mnie sie odchudzac ale po ktorychstam badaniach powiedzial cos takiego...Niech sie pani juz nie odchudza ale niech sie pani odzywia tak ja do tej pory bo takich badan jak pani ma to tylko u niemowlaka mozna oczekiwac.Pamietam jak kiedys lekarka kierowala mnie na badania 3 razy bo twierdzila,ze pomylono prubki krwi bo podobno przy mojej tuszy musiiiiiiii byc cukier i cholesterol

liyery486

(2008-07-26 10:21)

No tak, a jak byłem mały to mi ojciec jakimś cudem całe zgrzewki bobo-fruta do domu ściągał, teraz wiem skąd mam alergię :P a tak poważnie to jestem przerażony okazuje się że czy umyje się szamponem, mydłem czy pastą do zębów to i tak na jedno wychodzi :(

wojasia

(2008-07-29 14:01)

Fajnie, że umieściłaś tu ten artykuł! Im więcej takich publikacji się przeczyta, tym szybciej wprowadzi się w życie zdrowszą żywność!
Ja od pewnego czasu jestem fanką publikacji Tombaka, a także ostatnio Ojca Grande " Przepisy na zdrowe życie". I tu juz nie chodzi tylko o jedzenie fast-food, bo to jest wg Ojca Grande "amerykańska zaraza", ale i w jego poradach można znaleźć dlaczego unikać żółtych serów, margaryny, vegety, cukru, jakiej soli używać, jak prosto a zdrowo można przyrządzić smaczne posiłki, itp. a motto wiodące brzmi-
NIECH POLSKIE KOBIETY WEZMĄ SOBIE DO SERCA, ŻE DLA SWOJEJ RODZINY ZNACZĄ TYLE CO MINISTER ZDROWIA, A ICH KUCHNE SĄ ZAKŁADAMI LECZNICZO-FARMACEUTYCZNYMI, W KTÓRYCH PRZYGOTOWUJE SIĘ ŻYCIODAJNE POTRAWY!!!!!
Ja już wprowadziłam wiele zman w swoim gotowaniu... nie jest lekko, bo przyzwyczajenia są duże, ale pracuję nad tym! Pozdrawiam !!!!

anecznik

(2008-07-31 11:33)

fajny artykuł ale z fast foodów i tak nie zrezygnuje (mimo że nie jem ich bardzo często) po prostu mi smakują (albo mojemu nosowi:) chemia teraz jest we wszystkim i nie sposób jej uniknąć więc po co żałować sobie czegoś co się lubi, życie jest na to zbyt krótkie :)

tineczka

(2008-08-05 22:53)

wojasia podaj link do Ojca Grande:)

dajanka

(2008-08-07 21:34)

Zdrowo, ale też bez przesady... Wojasiu, tak masło, jak i margaryna mają swoje wady i zalety. Co do vegety się zgodzę, trochę TEGO chemicznego świństwa ma w sobie więc lepiej zrezygnować, ale żółty ser?! Nic nie jest lepszym źródłem łatwo przyswajalnego wapnia niż żółty ser!!! O ile się nie mylę, organizm przyswaja niemal cały wapń z żółtego sera, natomiast z mleka chyba ok 30%...

tineczka

(2008-08-07 22:31)

Dzisiaj przeczytalam artykul , ze za 40 lat wszyscy amerykanie beda za grubi, ciekawe:)

mexyk

(2008-08-23 22:17)

Pociskac BigMaki i nie marudzic! :P

Shaphire

(2008-11-06 16:11)

tylko że żółty ser to jest w polsce mieszanka tłuszczów i chemii, prawdziwy żółty ser jest drogi bo musi dojrzewać. i kg prawdziwego żółtego sera nigdy nie bedzie kosztować 15zł (jak większość naszych serów)

Monika_ML

(2009-08-14 14:58)

liyery48  bez przesady! Alergie nie biorą się tylko stąd, że sie coś jadło, Twoja mama w ciąży mogła palić albo przebywać w towarzystwie palaczy, mogłeś odziedziczyć skłonność do alergii td. itp..........
Twój biedy ojciec moze nie mieć z tym nic wspólnego.

asiula76

(2009-08-21 07:54)

Bardzo interesujacy artykul.
Zdecydowanie jestem i bylam za domowym jedzeniem.Oczywiscie i mnie sie zdaza cos gotowego kupic,ale to bardzo zadko.

Skomentuj

Najbardziej aktywni

  • Przepisów: 55
  • Artykułów: 0
  • Filmów: 0
  • Galerie: 1
  • Przepisów: 269
  • Artykułów: 7
  • Filmów: 0
  • Galerie: 0
  • Przepisów: 29
  • Artykułów: 5
  • Filmów: 0
  • Galerie: 0
  • Przepisów: 10
  • Artykułów: 0
  • Filmów: 0
  • Galerie: 0
  • Przepisów: 23
  • Artykułów: 0
  • Filmów: 0
  • Galerie: 7
  • Przepisów: 90
  • Artykułów: 0
  • Filmów: 0
  • Galerie: 0
Zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej" „<% gt "Polityce Cookies” %>".
Zamknij