Witam wszystkich!
Jestem początkującą kucharką, więc moje pytanie może niektórym wydać się zabawne... Niemniej jednak zadam je:
Czy piekąc biszkopt do tortu (czy w ogóle biszkopt) można go piec warstwowo? A dokładniej chodzi o to, czy można piec potrójny biszkopt za jadnym zamachem, dzieląc surowe jeszcze ciasto na 3 części i wylewać na tortownicę, oddzielając jednocześnie papierem do pieczenia? Wyglądałoby to tak: blaszka - papier do pieczenia - pierwsza warstwa ciasta - papier - druga warstwa ciasta - papier - trzecia warstwa ciasta. Zastanawiam się czy wszystkie warstwy ciasta wyrosną...
nigdy nie słyszałam o takim sposobie :)
ja albo piekę trzy spody oddzielnie (wtedy to dłużej trwa)
albo piekę wszystko razem a potem robię rowek-znacznik nożem dookoła (a właściwie dwa, jeśli chcę mieć 3 spody), wkładam w rowek nić i ciągnę za oba końce do siebie :) (nić gruba lub żyłka)
hmmm.polecam wypróbować. I napisz koniecznie jak wyjmiesz ten papier w który tak pięknie wrośnie Ci ciasto :]
hmm pomysł bardzo ciekawy i nawet możliwy do wykonania ale będziesz miała ogromny problem z oddzieleniem tych części biszkoptu od papieru - po prostu wszystko ci się sklei w jedną całośc. Wyjdzie na to samo co normalne przecinanie całego ciasta.
Pozdrawiam cieplutko!
Mnie się wydaje ,ze raczej nie.Biszkopt ci raczej nie urośnie.
Ja uwazam, ze powinno sie udac..ale problem moze nastapic z rozdzieleniem tych warstw. Papier do pieczenia super dziala ale jak jedna strona jest wolna.. od ciasta... chyba... ze bedziesz kladla po dwa arkusze papieru wtedy powinno sie udac-...i i moze troche dluzej piec.. :) kto nie probuje ten sie nie dowie. Jakos ktos kiedys, wszystkie wynalazki tez wyprobowywal.. :)