Nie jestem prawnikiem i nie wiele moge powiedziec. Wiem, ze testament mozna zmienić i liczy sie ostatni. decyduje data. Może ktos kompetentny napisze coś więcej. Wszystkie niejasności najlepiej miec na pismie np odnosnie twoich uzgodnien co do spłaty pożyczki by kiedys nie było problemu.
też potrzebuję ratunku i rady dobrego prawnika może znacie kogoś dobrego
Napisz prywatna wiadomosc do vikuni ,ona na pewno ci pomoze ! przepraszam ze pisze z konta rozyczki ,ale aukrat jest zalogowana i nie chce mi sie jej wylogowywac.
Mama rozyczki.
Testament można napisać ręcznie. Powinien zawierać datę podpisy spadkodawcy i 2 świadków oraz to co jest przedmiotem spadku. Ważny jest zawsze ostatni, nawet ręcznie napisany na kolanie. Rozumiem, że brat ma być wydziedziczony. Nie jest to jednak takie proste, bo może on zwrócić się do sądu o przyznanie zachowku, gdy udowodni, że rodzice nie mieli powodu by go wydziedziczyć. Czy Twój brat mieszka u rodziców? Co on o tym sadzi?
O ile wiem jeżeli rodzice zapisali tobie dom ty nie musisz splacać długu tzn. pośmiertnie długi sa umarzane gdyby wzieli cokolwiek np. telewizor itp.to jesteś spadkobierczynia nie spłacasz rat więc dług jaki zaciagneli rodzice dla brata ciebie nie powinien obchodzic chyba mam racje ale prawnikiem nie jestem więc poradz sie fachowca
Rodzice zapisali pół domu, uczynili ją jedyną spadkobierczynią w tym z całym dobrodziejstwiem inwentarza, czyli także zobowiązaniami płatniczymi.Ale wskazana jest porada u prawnika i to takiego, który prowadzi sprawy spadkowe.
Dobrze napisała Bea . musisz zasięgnąć porady u dobrego adwokata. Testament można zmienić . Jeszcze isnieje coś takiego jak "zachowek". Czyli okazuje się że musimy jakąś część spłacić. Poza tym /nie wiem jaki jest Twój brat ,bywa różnie w takich sprawach /