Jesteś tutaj: Strona główna/ Forum / Kuchenne porady / Gotowanie surowej szynki

Forum

Gotowanie surowej szynki

Autor: Ewa1982
Data: 2011-12-12 07:44:31

Witam, w mojej rodzinie bardzo lubimy jeść szynkę wędzącą surową na gorąco z chrzanem. Jak Wy gotujecie taką szynkę, by była soczysta?

Autor: alicja_bt
Data: 2011-12-12 08:23:08

Nie gotuje tylko parze : wkładam do gorącej wody , kiedy przestygnie zagotowuje znowu  i tak ze 3 razy .Parzona w ten sposób nie kurczy sie tak jak gotowana i jest krucha i soczysta.

Autor: jolka60
Data: 2011-12-12 08:36:03

Witaj Ewa.Czasami robimy własne wyroby,tak,że mam troszkę doswiadczenia w parzeniu szynek.Właśnie,nie gotuje się ich,tylko sparza.Po wyjęciu z wędzarni powinno się je szybko shłodzić.Niektórzy studzą w zimnej wodzie,ja czasem tylko trzymam je kilka minut pod bieżącą wodą,a następnie wieszam w zimnym i przewiewnym miejscu,a nieraz wieszałam bez studzenia w wodzie.Do sparzania najpierw trzeba zagotować wodę-w takiej ilości,aby przykryła całkowicie szynkę (można mieć rezerwę gorącej,w razie czego dolać).Szynkę (w siatce czy owiniętą sznurkiem) dokładnie umyć,włożyć do wrzątku,można przykryć.Najpierw temperatura spadnie.Trzeba poczekac,aż podniesie się do ok 90 stopni,moze być nawet mniej .Nie będzie wrzała,tylko "pykała",powinny oddzielać się pojedyncze,małe "bulki".w takiej temperaturze powinno się sparzać min.godzinę-takie szynki 1-1,5 kg.Dobrze zaopatrzyć się w termometr do mięs,jest naprawdę przydatny,a niedrogi.Chodzi o to,aby mięso w środku sparzało sie min 15 minut,a różnica między jego temperaturą a temp wody czy zewnętrznej warstwy miesa jest spora.Kiedys zmierzyłam czyba po pół godzinie od początku parzenia i w środku było ok 40 stopni,a to za mało.Po zakończeniu parzenia można zostawić szynkę w wodzie,w której się gotowła lub wyjąć,schłodzić w bardzo zimnej wodzie ,można pod bieżacą lub zanurzyć w wodzie np z lodem.Wypróbowałam oba sposoby i chyba ten drugi mi bardziej odpowiada.

Niektórzy po włozeniu do wrzątku zalecają obgotowanie kilka minut w większej temperaturze,a póżniej parzenie,po to,aby zewnętrzna warstwa mięsa ścięła się zatrzymała soki.Też to wypróbowałam,ale nie wiem,czy jest duża różnica.Soczystość szynki zależy nie tylko od parzenia,ale od sposobu wędzenia.

Życzę powodzenia.

Autor: ulbi
Data: 2012-01-14 19:02:38

Witaj Ewa.Czasami robimy własne wyroby,tak,że mam troszkę doswiadczenia w
parzeniu szynek.Właśnie,nie gotuje się ich,tylko sparza.Po wyjęciu z
wędzarni powinno się je szybko shłodzić.Niektórzy studzą w zimnej
wodzie,ja czasem tylko trzymam je kilka minut pod bieżącą wodą,a
następnie wieszam w zimnym i przewiewnym miejscu,a nieraz wieszałam bez
studzenia w wodzie.Do sparzania najpierw trzeba zagotować wodę-w takiej
ilości,aby przykryła całkowicie szynkę (można mieć rezerwę gorącej,w
razie czego dolać).Szynkę (w siatce czy owiniętą sznurkiem) dokładnie
umyć,włożyć do wrzątku,można przykryć.Najpierw temperatura
spadnie.Trzeba poczekac,aż podniesie się do ok 90 stopni,moze być nawet
mniej .Nie będzie wrzała,tylko "pykała",powinny oddzielać się
pojedyncze,małe "bulki".w takiej temperaturze powinno się sparzać
min.godzinę-takie szynki 1-1,5 kg.Dobrze zaopatrzyć się w termometr do
mięs,jest naprawdę przydatny,a niedrogi.Chodzi o to,aby mięso w środku
sparzało sie min 15 minut,a różnica między jego temperaturą a temp
wody czy zewnętrznej warstwy miesa jest spora.Kiedys zmierzyłam czyba po
pół godzinie od początku parzenia i w środku było ok 40 stopni,a to
za mało.Po zakończeniu parzenia można zostawić szynkę w wodzie,w
której się gotowła lub wyjąć,schłodzić w bardzo zimnej wodzie
,można pod bieżacą lub zanurzyć w wodzie np z lodem.Wypróbowałam
oba sposoby i chyba ten drugi mi bardziej odpowiada. Niektórzy po
włozeniu do wrzątku zalecają obgotowanie kilka minut w większej
temperaturze,a póżniej parzenie,po to,aby zewnętrzna warstwa mięsa
ścięła się zatrzymała soki.Też to wypróbowałam,ale nie wiem,czy
jest duża różnica.Soczystość szynki zależy nie tylko od
parzenia,ale od sposobu wędzenia. Życzę powodzenia.

A czy wczesniej trzeba ja potrzymac w jakiejs zalewie???

Autor: jolka60
Data: 2012-01-16 19:28:35

Tak,oczywiście.Najbardziej popularna jest zalewa mokra,ale niektórzy peklują też mięso na sucho.Ja zawsze robiłam w zalewie.a od pewnego czasu nastrzykuję również tą zalewą mięso.To bardzo przyspiesza peklowanie,a moim zdaniem jest o wiele smaczniejsze.Bez nastrzykiwania w zalewie powinno się trzymać minimum 2 tygodnie,z nastrzykiwaniem (wypraktykowane) 4 do 7 dni.Jeśli chcesz dodatkowych informacji,służę pomocą.

Data: 2011-12-12 14:23:22

Pamiętam jak moja babcia parzyła wędzone szynki,do wody dodawała troszkę soli( woda była tylko leciutko słonawa) Ziele  angielskie i liście laurowe, wodę zagotowała i przestudziła) wkładała szynkę i parzyła ją tyle godzin ile szynka miała kg..

Nie wolno szynki zagotować, ma się tylko parzyć.Potem zestawiała garnek i szynka siedziała w garnku aż całkowicie wystygła w wodzie.

Wspaniałe były te babcine szynki, robiła też tak wędzony boczek.

Autor: bytomianka
Data: 2011-12-12 16:11:10

Moja babcia, mama i teraz ja, robię taką szynkę parzoną, jest wspaniała.Pozdrawiam.;)

Autor: basiaaa
Data: 2011-12-12 20:46:46

http://www.wielkiezarcie.com/recipe13078.html

Ten przepis jest znakomity i prosty

Autor: jolka60
Data: 2011-12-13 18:35:53

 Chyba to nie ten?

Wyjec

2016-02-11 08:19:54
mggi63
co tam wylało ???
2016-02-11 08:30:22
Bahati
Polowa kaloryferow...
2016-02-11 08:39:08
iwett
ooooo Bahati.......popękały???
2016-02-11 08:39:57
iwett
mggi nie jelitówka........na pewno kurczak......może był niedosmazony.........
2016-02-11 08:40:45
Dżanina Fonda
Iwett, mój nawet wywijania faworków nie był w stanie ogarnąć!
2016-02-11 08:41:00
Dżanina Fonda
Mggi - snieżek? Śnieżek? Śnieżysko chyba!!! :D
2016-02-11 08:41:15
iwett
choć 2 x smażyłam......bo przecież nie kasza gryczana czy ogórek kiszony.......może pieczarki.?:)
2016-02-11 08:41:42
Dżanina Fonda
U mnie po kolei dzieczyny dzwonią w pracy, że mają jelitówkę i nie przyjdą. To siedzę i czekam.... czy się zes*** czy nie???
2016-02-11 08:44:18
Dżanina Fonda
dobra, dziewczynki, zmykam pracować :)
2016-02-11 08:44:20
Dżanina Fonda
miłego
2016-02-11 08:44:55
iwett
oooo
2016-02-11 09:09:56
megi65
Dobrek .. :))
2016-02-11 09:13:12
Bahati
Nie popekaly, cisnienie za bardzo wzroslo, gdy wylaczylam na noc ogrzewanie...zawsze cos, jak chlop z domu wyjedzie
2016-02-11 09:13:46
Bahati
Podobno teraz ma wyjezdzac na dluzej, dalej i czesciej.
2016-02-11 09:14:45
Bahati
Szukanie KOLEJNEGO mieszkania spada wiec na mnie. Poki co uoatrzylam 3.
2016-02-11 09:46:57
iwett
wyjec mi siada
2016-02-11 09:47:26
iwett
no nareszcie.......chyba mój internt znowu do d........
2016-02-11 09:48:17
iwett
no to słaby pożytek z mena Bahati :))
2016-02-11 09:48:59
iwett
a przeprowadzki to koszmar........ja mam dosyć....i zawsze coś się uszkodzi....i to fajnego......
2016-02-11 09:50:57
iwett
wodę wyzbierałaś ? My tutaj w chałupie przed kupnem to było coś takiego z kaloryferami. Kaloryfery zimą popekały i mnóstwo wody sie wylało.......jedna powódź podobno........
2016-02-11 09:51:29
Bahati
Ja tam lubie przeprowadzki, nic nie robie, tylko chodze z kata wxkat, az ktos wszystko zrobi za mnie.
2016-02-11 09:52:05
Bahati
Pozytek...wlasnie widac, jak duzy, skoro wystarczy kikla dni a ja nieogarniam... :D
2016-02-11 09:53:44
Bahati
Sa rzeczy w domu, ktorymi absolutnie sie nie zajmuje. Przede wszystkim sprawami finansowymi i rachunkami. Tylko wkladam zamkniete koperty do szuflady i na tym sie konczy moja rola.
2016-02-11 09:54:57
Bahati
Wszysctkie baby powyzej 155 cm wzrostu dostaly pomscierce i pom15 minutach ogarnelysmy temat powodzi. :) hydraulik ma sie pojawic pod wieczor i zobaczyc, co to sie stalo.
2016-02-11 10:05:50
iwett
a przeprowadzacie sie do innej miejscowości?
2016-02-11 10:06:27
Gluba666
Dzień dobry :)
2016-02-11 10:27:10
Bahati
Nie, zostsjemy tu, gdzie jestesmy
2016-02-11 10:31:04
iwett
na większe?..........na mniejsze?
2016-02-11 10:39:53
Bahati
Na mniej problematyczne
2016-02-11 10:40:47
Bahati
Mam kilka wymagan tylko : powyzej 90 m2, kuchnia z jadalnia, 2 lazienki i min 3 sypialnie.
2016-02-11 10:45:33
Bahati
Nie wzgardze podwojnym salonem i balkonem czy ogrodkiem :)
2016-02-11 10:46:11
Bahati
No i ma byc stosunkowo tanie, ponizej 500 euro miesiecznie, co daje mi do 130m2 mozliwosci tylko.
2016-02-11 10:48:18
iwett
kupno na własnośc pewnie odpada.........ceny nie z tej ziemi.........:)
2016-02-11 10:49:19
Bahati
Ceny ok, tylko my nie chcemy tu kupic, nie chcemy tez, zeby dziewczyny zmienialy podstawowke a zostalo im 1,5 roku
2016-02-11 10:49:21
iwett
choć akurat przeglądam rezydencje do sprzedaży pod W-wą..........no to się zastanawiam czy ta W-wa to w Polsce.............
2016-02-11 10:50:09
iwett
ale nie masz duzych wymagań........jak na przeciętną Kowalską :) Zapomniałaś o garażu :))
2016-02-11 10:50:37
Bahati
Na cholere mi garaz, skoro nie mam samochodu? :)
2016-02-11 10:51:46
iwett
aaaaa no to 1 koszt więcej odpada..:)
2016-02-11 10:52:35
iwett
podobno w Grecji co 3 chałupa pusta stoi.........oni też uchodźcy......?:))
2016-02-11 10:53:07
Bahati
Znaczy mamy, ale sluzbowy.
2016-02-11 10:53:31
Bahati
Wiec stoi pod oknem 3 tygodnie teraz :)
2016-02-11 10:53:31
iwett
ale piszesz ,że koszt wynajmu poniżej 500 euro.......za takie wielkie chałupy.......to tanio.......
2016-02-11 10:53:52
Bahati
Tanio, tanio, teraz za 90pare metrow place 370
2016-02-11 10:54:26
iwett
Moja córka w Kopenhadze płaci za malutki pokoik w domku 3.000 koron.....ti. prawie tyle co Ty.........pod Rzymem......
2016-02-11 10:55:57
Bahati
Ale pewnie realia cenowe sa zupelnie inne
2016-02-11 10:58:19
iwett
kurcze.......wyprowadzam się.....chociaż cieplej będzie.........
2016-02-11 10:58:22
dorotaibasia
dzień dobry:)
2016-02-11 10:58:49
Bahati
Czesc :)
2016-02-11 10:59:04
dorotaibasia
zasmarkałam się....kaszel dudni....do d...y z takim samopoczuciem
2016-02-11 11:01:43
iwett
co to faktycznie epidemia panuje..........Cześć Dorotko.......córki nie zaraź.........
2016-02-11 11:02:55
Bahati
Mlode dostaly wyniki testow, jednej i drugiej udalo sie uzyskac 210/220, choc jedna 100 i 110 a druga 105 i 105, M.mnie ochrzanil, ze jestem niezadowolona z wynikow, ale nieszczerze pogratulowalam obu. Nieuki jedne.
2016-02-11 11:04:24
Bahati
Dorota, na litosc... Oszalenstwo chorobowe cie dopadlo? Pod koldre, herbata w lapke i zdrowiec!!! Do jutra ma ci przejsc, nie psuj sobie weekendu!!! ;)
2016-02-11 11:11:54
dorotaibasia
w sumie to sie ciesze ze złapałam akurat tą wersje wirusa bo jelitówka u nas szaleje....
2016-02-11 11:12:25
dorotaibasia
codziennie 2-3 dzieci jest odbierane ze szkóy w czasie lekcji
2016-02-11 11:13:18
iwett
no a jak ta jelitówka się objawia?
2016-02-11 11:13:34
dorotaibasia
a w weekend to raczej zalegnę w łożku....zeby dojsc do siebie
2016-02-11 11:14:26
dorotaibasia
bo dzis i jutro jeszcze po dwie rundy do szkoły musze zrobic, pożniej jeszcze angielski i dopiero wtedy klapnę pod kołdrą
2016-02-11 11:15:17
Bahati
Dobrze, ze moje sie same przyprowadzaja, odprowadzaja, psa wyprowadzaja i smieci wynosza :D moge chorowac w dowolnej chwili.
2016-02-11 11:15:21
dorotaibasia
jelitówka? rzyganko jak sie patrzy....temperatura, dreszcze i ogólne fatalne samopoczucie
2016-02-11 11:16:25
dorotaibasia
zawsze mogłabym poprosic inna mamę która by zgarnęła Basie po drodze...ale nie padam na pysk jeszcze :)
2016-02-11 11:16:38
Bahati
Dokladnie, wymioty, biegunka, goraczka, bol brzucha...
2016-02-11 11:18:01
Bahati
U nas albo osobiscie odbierasz/zaprowadzasz albo autobus szkolny, w sytuacjach awaryjnych musisz napisac upowaznienie, inaczej nie dasza dziecka i koniec.
2016-02-11 11:18:12
dorotaibasia
w weekend dowiedziłam sie jeszcze o smierci młodej kobiety....i nie moge sie pozbierac :(
2016-02-11 11:19:07
dorotaibasia
mama chłopca z którym Basia chodziła do przedszkola...tez wychowywala go sama....
2016-02-11 11:19:10
Bahati
Do szkoly mamy baaardzo z gorki i niestety baaardzo pod gorke przez to do domu, czyli na dol piec minut marszu a w druga strone juz okolo 20, autobus to najlepsze rozwiazanie. :)
2016-02-11 11:19:34
Bahati
O losie, straszne wiesci.
2016-02-11 11:20:59
dorotaibasia
jakos tak moje myśli nieznośnie krążą wokół tego tematu...jak trudno jest życ dziecku bez rodziców?
2016-02-11 11:44:55
iwett
no, no śmierć zbiera żniwo,,,,,,tylko nie tam gdzie trzeba..........Pijaki, narkomani, oprawcy domowi mają się dobrze.......
2016-02-11 11:45:16
iwett
no i co z tym chłopcem będzie? Może ma dziadków?
2016-02-11 11:49:35
dorotaibasia
iwett...ma, i z tego co wiem jest z dziadkami ale oni też mają już swoje lata...
2016-02-11 11:53:20
dorotaibasia
zbieram sie do szkoły....jakies takie strasznie niesprawiedliwe to życie:(
2016-02-11 11:53:34
dorotaibasia
do "później"...pa
2016-02-11 13:44:41
as
Witam. dzieci jeszcze jutro do szkoły i dwa tygodnie ferii będą mieć. dla moich dzieci ten tydzień mocno pracujący bo jeden syn był już w tym tygodniu na dwóch różnych konkursach gminnych i powiatowych. Jutro ma jeszcze konkurs klasowy
2016-02-11 13:45:05
as
Na gminnym konkursie z matematyki zdobył III miejsce
2016-02-11 13:46:10
as
wczoraj dowiedział się, że w kwietniu będzie miał jeszcze inny konkurs czyli w kwietniu będzie miał aż dwa
2016-02-11 13:46:23
as
córka w marcu tez jedzie na powiatowy konkurs
2016-02-11 14:26:58
mggi63
dorcia zdrowiej kobietko !
2016-02-11 14:27:36
mggi63
as gratuluję sukcesów dzieci :-)
2016-02-11 14:28:26
mggi63
oby dobrnęły do finału :-)
2016-02-11 14:30:35
mggi63
Bahati a Twoje dziewczynki tez zdolniutkie :-)
2016-02-11 14:55:17
Bahati
Zdolniutkie? 10 punktow stracic w dwoch testach?! Rozumiem, ze srednia byla ok 70/110 ale...nieuki i tyle. U nas konkursow, olimpiad itp rzeczy nie ma.
2016-02-11 14:57:50
Bahati
Jakbyscie mieli ochote na puszysty sernik z ricotty na cieniutkim spodzie brownie, to zostawiam wam pol blaszki, druga czesc juz zaatakowaly dzieciory. :)
2016-02-11 15:40:02
ekkore
hejka. Za oceanem też jelitowka szaleje. U mnie się zastanawia trzeci dzień, zagwarantować czas na desce czy odpuścić. Na razie odeszła mi chęć jedzenia. no i przegonilo mnie jednorazowo. Ale na tym koniec. zobaczymy gdzie spędzę walentynki, miejmy nadzieję, że nie w toalecie. już lepiej w łóżku, nawet jak to nie będzie miało charakteru świątecznego. A mieliśmy iść na steki...
2016-02-11 15:53:31
mggi63
Bahati niemozliwa jestes ! :/
2016-02-11 15:53:57
mggi63
ekkore to Ty masz mini jelitówkę :)
2016-02-11 15:54:24
mggi63
nigdy nie było u mnie w rodzinie jelitówki....
2016-02-11 15:59:12
ekkore
Młody jak miał koło 3 lat wylądował w szpitalu. podejrzewali salmonelle. tydzień czasu na dwa końce. cały czas pod kroplowka. ja pomiędzy szpitalem a domem i karmieniem Młodej, miała 3 miesiące. też zaczynało mnie brać, ale tak jak teraz postraszylo. Oczywiście okazało się, że nie salmonella. Z perspektywy czasu myślę, że to były początki rotha wirusa
2016-02-11 16:00:49
ekkore
w sumie potem, nawet jak dzieciaki chorowały, mnie nie dopadło nigdy na poważnie
2016-02-11 16:03:33
Bahati
Mggi, niby zdaje sobie sprawe, ze jesli w klasie dzieci jest 20 to nie wszystkie moga byc najlepsze. Na szczescie nie znam uczucia, ze moje nie sa. Zobaczymy jak bedzie z najmlodsza, bo o ile cholernie zdolna, to tez bardzo nie lubi robic kilka razy tego samego, jesli juz sie nauczyla, nie ma szans jej zmusic.
2016-02-11 16:13:50
iwett
Bahati powinnaś być wyrozumiała.......Twoje dzieci nie ucza się w polskiej szkole.........Ja bym była szczęśliwa za takie wyniki.......
2016-02-11 16:14:37
ekkore
Ale przecież nie oceny są najważniejsze. Najlepsze jest przekonanie własne, że chce być najlepsza. Mój Młody nigdy nie chciał. Owszem, miał szczęście i trafiał do klasy z wysokim poziomem. Co by było, gdyby rownal w dół? na szczęście nie musiał a i tak świadectwo z paskiem miał, bez grama pracy. Gdyby chciał i miał motywację, mógł być najlepszy. ale nic z tego.
2016-02-11 16:15:46
ekkore
jak Młoda przynosiła 4, było hurra. Jak Mlody- oj opuścił się, taka zła ocena
2016-02-11 16:18:44
ekkore
ale tutaj w Stanach rozwinęła skrzydła. zabrakło zdolniejszego brata, który miał wszystko bez wysiłku. Jeszcze do końca w siebie nie wierzy, ale dużo pracuje. Najlepsza ocena z matmy nadal jest dla niej zaskoczeniem. Ona nie wierzy, że potrafi sama obliczyć, ciągle wisi nad nią widmo nauczycielki od matmy
2016-02-11 16:20:59
Bahati
Wyrozumiala bylam w pierwszej klasie. Skoro w drugiej potrafily byc najlepsze i nadal sa to niec sie ucza. Jedna chce byc najlepsza, druga po prostu jest. :) w domu z wlasnej woli prowadza dodatkowe zeszyty i bez przerwy robia notatki z historii, biologii, wiersze pisza albo czytaja ksiazki. Ale zeby to sie ruszylo od nauki, pobiegalo, potanczylo, cokolwiek to juz niekoniecznie.
2016-02-11 16:21:49
Bahati
Mloda2 za to jak wyruszy z psem na spacer to czasem trzeba dzonic i szukac, bo moze juz sa pod Rzymem... :D
2016-02-11 16:24:46
ekkore
to nie naciskaj za mocno. niech same chcą. żeby nie poszły w drugą stronę, w ramach protestu. Ślubny tak protestował. Zawsze był dobry, ale dla mamy to było mało. Musiał udawać, że się uczy, choć czytał. ale przez to zdarzało mu się to i tamto zawalić
2016-02-11 16:25:39
ekkore
to samo było na studiach
2016-02-11 16:26:07
ekkore
on musiał się uczyć, nie miał prawa chcieć
2016-02-11 16:28:43
mggi63
Bahato...żeby to nie poszło w druga stronę....
2016-02-11 16:28:51
ekkore
ja byłam dobra uczennica. Bo wstydzilam się mamy koleżanki, gdyby mnie pytała dlaczego mam gorszą ocenę. Aska była z gatunku ludzi lubiących się uczyć. Plus do tego musiała, ale w jej przypadku to wspolgralo ze sobą
2016-02-11 16:37:28
Bahati
Lepsze nie beda, wymagam tylko tyle, ile moga z siebie dac. Jesli zamiast sie uczyc beda sie opierdzielac i zawalac to sie policzymy. Gdyby przynisily np7-8, mimo staran to po prostu pogodzilabym sie z tym i tyle. Kazdy ma swoje obowiazki, one maja obowiazek sie przykladac w miare swoich mozliwosci. Nic im nie mowie przeciez :)
2016-02-11 16:38:55
Bahati
Nie zadaje tez pytan typu: ile osob tez dostalo 10? Komus poszlo lepiej?
2016-02-11 16:40:44
Bahati
Co dastala X czy Y. Pytam, czy sa z siebie zadowolone, przypominam, ze ucza sie dla siebie i
2016-02-11 16:41:18
Bahati
ze widze,mze sie przygotowaly i jestem dumna. A pozniej zaganiam do zamiatania. :D
2016-02-11 16:41:52
Bahati
W tej chwili wszystkie 3 bawia sie w masie piaskowej, nawet nie mam odwagi wejsc do kuchni :)
2016-02-11 16:46:51
mggi63
Bahati no Ty w końcu znasz swoje dzieciaki i wiesz na ile je stac a to wymagaj :D
2016-02-11 16:48:05
mggi63
oby tak trzymały ! :)
2016-02-11 16:48:30
mggi63
malutka moze byc inna tzn.zdolniacha tylko roszczeniowa .....:)
2016-02-11 16:48:54
mggi63
ale Ty mama rozsadna to sobie poradzisz :D
2016-02-11 16:50:41
mggi63
Bahato i jak po porannej powodzi ? :)
2016-02-11 16:52:08
mggi63
upiekłabym sobie jakis chlebek razowy ale taki coby sie nie narobic bo rece nie te :)
2016-02-11 16:52:26
mggi63
moze macie kobietki któras jakis przepisik.....
2016-02-11 17:11:45
mggi63
Bahati oczywiście a nie Bahato :-) jak smigam na klawiaturze kompa to tak się robi ... szybko
2016-02-11 17:11:45
dorotaibasia
mggi, a taki chlebek wyłacznie z ziaren robiłas?/jadłaś? bez mąki....
2016-02-11 17:18:43
dorotaibasia
moja przyjaciółka mnie uraczyła takowym...wielkosc piąstki a kosztował 9,99
2016-02-11 17:19:08
dorotaibasia
był bardzo dobry-to musze przyznac-ale nie za takie pieniadze...
2016-02-11 17:19:36
dorotaibasia
wyniuchałam juz w necie kilka przepisów i weekend-a ile sie nie rozłoze-upiekę
2016-02-11 17:50:50
mggi63
nie robiłam dorcia ... nie słyszałam nawet
2016-02-11 17:52:37
mggi63
ja to w ogóle wielbicielka ciemnego chłlebka :-) uwielbiam żytni odpowiada mi smak
2016-02-11 17:52:57
dorotaibasia
no to zaraz podeślę link...
2016-02-11 17:53:40
mggi63
prawdziwe chlebki i smaczne są drogie
2016-02-11 17:54:50
dorotaibasia
http://pyrynagaz.blogspot.com/2015/08/chleb-samo-ziarno-bez-maki.html
2016-02-11 17:55:50
mggi63
ja to w ogóle dziwna się zrobiłam bo wybredna :-) bułek nie jadam drozdzówek tym bardziej,ciast tez nie
2016-02-11 17:56:07
dorotaibasia
http://www.mirabelkowy.pl/2013/05/chleb-zmieniajacy-zycie-bez-maki.html
2016-02-11 17:56:29
dorotaibasia
http://www.olgasmile.com/chleb-bez-maki.html
2016-02-11 17:56:57
dorotaibasia
http://qchenne-inspiracje.blogspot.com/2015/08/bezglutenowy-chleb-z-samych-ziaren-bez.html
2016-02-11 17:57:04
mggi63
ale byly czasy,ze jadałam :-)
2016-02-11 17:58:36
mggi63
dzięki dorcia :-) jutro lukne bo z telefonu pisze
2016-02-11 17:59:26
mggi63
woow to takie zdrowe :-)
2016-02-11 17:59:40
iwciaG
Hejka...:))
2016-02-11 18:00:21
mggi63
hej iwciu :-) nie bylo Cie
2016-02-11 18:01:01
iwciaG
Mggi, jak chcesz tak na skróty chlebkowe, to polecam to od czego ja zaczynałam;))
2016-02-11 18:02:08
iwciaG
a mianowicie kup super pyszną mieszankę gotową z lidla....miesza się ciacho łyżką drewnianą i po wyrośnięciu piecze w keksówce:)
2016-02-11 18:02:53
iwciaG
aaaa nie było....bom na wybyciu feriowym była, a od dwóch dni nie wiem gdzie łapki wsadzić.....
2016-02-11 18:10:16
dorotaibasia
iwcia...do kieszeni łapki włóż :D
2016-02-11 18:10:48
dorotaibasia
lidlowski tez czasem kupuję i piekę ;)
2016-02-11 18:20:20
dorotaibasia
zmykam do wyrka...jakos kicham coraz bardziej, zapodam sobie coś na rozgrzewkę i bede sie lenic cały wieczór...
2016-02-11 18:42:49
Dżanina Fonda
Jak z lidla, to polecam mieszanke na slonecznikowy. Mnie inne nie zachwycily. Ale rzeczywiscie - nie moze nie wyjsc
2016-02-11 18:45:15
ekkore
nie zaglądałam do przepisu, bo na telefonie ciężko. powiedzcie mi czym skleja się chleb z ziaren? przecież ziarna to późniejsza mąka. Jak są ziarna pszenicy to i tak jest gluten.
2016-02-11 18:47:37
ekkore
ale mi skrót wyszedł. pierwsza część była odnośnie sklejania, druga glutenu. jedna nie wynika z drugiej, jakby się mogło wydawać
2016-02-11 18:54:46
dorotaibasia
ziarna skleja-w zależnosci od przepisu-albo masa jajeczna, albo babka płesznik/jajowata, albo woda z odrobiną miodu
2016-02-11 18:55:27
dorotaibasia
chyba nie trafię do tego wyrka dziś i wczesnej porze :D
2016-02-11 19:23:44
ekkore
ale to nie będzie chleb. tylko jajecznica z ziarnami. nijak to nie przemawia do mnie. chleb się składa z mąki, ziarna mogą być dodatkiem.
2016-02-11 19:25:15
ekkore
gdzieś ostatnio czytałam o serniczkach jajecznych, robiących za bułki. podobno furorę robią.
2016-02-11 19:55:41
alicja_bt
Ten chleb z ziaren jest pyszny
2016-02-11 19:57:38
Bahati
Do mnie ten chleb " odmieniajacy zycie" tez nie przemawia, no ale ja i tak zadnego pieczywa nie jem.
2016-02-11 19:58:01
alicja_bt
ale trzeba go zrobic zgodnie z przepisem, ja nie dodaje żadnych jajek
2016-02-11 19:58:32
Bahati
Reszta i owszem, ale pieke tylko bulki,bo mam fantastyczna piekarnie kolo domu i takiego chleba chocbym sie wsiekla nie upieke. :)
2016-02-11 20:02:21
Bahati
Zrobilam to slynne 15 minutowe ciasto francuskie, chlodzi sie do jutra, ciekawe, czy bedzie takie, jak trzeba :)
2016-02-11 20:20:41
iwett
Dorotko....zdrowiej tam bo chcę jutro pogadać o jajach.....:)) Teraz idę na film.......Dobranoc Wszystkim!
    alicja_bt: Ten chleb z ziaren jest pyszny
    Bahati: Do mnie ten chleb " odmieniajacy zycie" tez nie przemawia, no ale ja i tak zadnego pieczywa nie jem.
    alicja_bt: ale trzeba go zrobic zgodnie z przepisem, ja nie dodaje żadnych jajek
    Bahati: Reszta i owszem, ale pieke tylko bulki,bo mam fantastyczna piekarnie kolo domu i takiego chleba chocbym sie wsiekla nie upieke. :)
    Bahati: Zrobilam to slynne 15 minutowe ciasto francuskie, chlodzi sie do jutra, ciekawe, czy bedzie takie, jak trzeba :)
    iwett: Dorotko....zdrowiej tam bo chcę jutro pogadać o jajach.....:)) Teraz idę na film.......Dobranoc Wszystkim!

Statystyki

Na naszej stronie znajdziesz:

64190 przepisów
1243 artykułów
265262 opinii
545465 wypowiedzi na forum
149480 zdjęć
71465 zarejestrowanych użytkowników
Zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.
Zamknij