Witam serdecznie! Co może zrobić nauczyciel, jeżeli dowie się, że inny nauczyciel obmawia go do uczniów na lekcji? Sytuacja powtarza się wielokrotnie pomimo interwencji dyrektora.
Zgłosić to do kuratorium skoro dyrektor nie może załatwić sprawy.
Witaj. Dyrektor powinien ponownie zainterweniować. Istnieją przecież notatki służbowe, z wpisem do akt. Jeśli chodzi o kuratorium to trudno trochę taką sytuację udowodnić. Masz pewność, że to co mówią uczniowie jest prawdą?
Tak, ponieważ dowiedziałam się od mamy jednego z uczniów.
Ja również jestem nauczycielem. To ciężka sytuacja ale w pierwszej kolejności starałabym się wyjasnić zaistniałą sytuację z owym nauczycielem. Jeśli to nie pomoże, poszłabym do dyrekcji i skonfrontowała te informacje z owym nauczycielem i rodzicem, oczywiście jeśli się zgodzi.
To ciężki orzech do zgryzienia, już drugi dyrektor nie może sobie z tym problemem poradzić. Ta osoba zawsze musi mieć jakąś ofiarę, którą obczernia przed uczniami (szkoła podstawowa). Dokładnie chcę wiedzieć, czy jest na to jakiś paragraf żeby postraszyć.
Pamietaj, że istnieje droga slużbowa. Możesz mieć nieprzyjemności idąc od razu do Kuratorium.Monituj dyrektora. Złóż oficjalna skarge. Jest jeszcze Rada Pedagogiczna. W niektórych placówkach, a na pewno w związkach sa tzw sądy koleżeńskie. Związki to tez dobry pomysł- one pomagają nie tylko tym, co sa w nich stowarzyszeni.Ja bym to nazwała raczej złamaniem Etyki Nauczyciela. W ostateczności możesz wystapić do sądu z powództwa cywilnego. Oszczerstwa są karalne.Znam taki przypadek, kiedy nauczyciel tak postapił. To jednak ostateczność, dobrze jest najpierw wykorzystać inne środki zgodnie z drogą służbową. I przede wszystkim staraj się zachować spokój- nie dawaj satysfakcji oszczercy.
Na Radę Pedagogiczna raczej nie mam co liczyć, każdy się boi.....Mam jeszcze pytanie, czy skarga ma być na pismie?