Witam, może ktoś ma jakieś doświadczenie i mi coś podpowie na chwilę obecną jestem zielona w temacie i nie bardzo wiem co mam zrobić. od niedawna rodzice mi przepisali swoje hektary niby nie za dużo ale jakaś dotacja z tego jest (ojciec coś brał) wiem że musze mieć numer potem składam wniosek o dotacje ok to rozumie. Nie potrafię znaleźć czy ja powinnam mieć wykształcenie rolnicze. Z góry dziękuje za informacje.
Chodzi ci o dotacje czy dopłaty bezpośrednie? co do drugiego to na pewno nie trzeba mieć wykształcenia rolniczego.
Jasne że chodzi mi o dopłaty, wszędzie widzę jakieś kursy rolnicze i głupieje.
Tylko musisz się udać do najbliższej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i chyba tam wypełnić jakiś wniosek jako że jesteś właścicielem gruntów, następnie oni ci przyślą wnioski, które się składa o dopłaty bezpośrednie.
Nie wystarczy być właścicielem gruntu, trzeba go jeszcze uprawiać. Dopłaty dostaje ten, kto uprawia ziemię. Jeżeli wydzierżawiłaś ją komuś to on a nie Ty dostanie dopłaty. Musisz jednak iść do agencji i złożyć wniosek o nadanie numeru gospodarstwa. Myślę też, że tam wszystko Ci wyjaśnią i pomogą w formalnościach. Powodzenia.
To miało być do Reni. Nie wiem czemu tak się podpięło.
Odnośnie dzierżawienia ziemi, my dzierżawimy ziemię od paru osób i przy umowie dzierżawy zostało ustalone , że właściciel składa wnioski i dostaje dopłaty a nie my.
To chyba niesprawiedliwe......skoro płacicie mu za dzierżawę i pracujecie ciężko na tej ziemi to chyba Wam się należą dopłaty?
A swoją droga czym się różnią te dopłaty od dotacji?
Czy to z różnych urzędów?