Jesteś tutaj: Strona główna / Forum / Gawędy o jedzeniu / Nauczcie mnie robić kopytka

Forum

Nauczcie mnie robić kopytka

Data: 2012-12-10 11:17:37

Kochane moje proszę Was nauczcie mnie robić kopytka.W piątek ugotowałam sobie więcej ziemniaczków bo miałam w planach w sobote kopytka zostało mi ich ok 0,5kg,ziemniaki były dobrze odcedzone odparowane i mimo tego w sobote była kompletna klapa,zużyłam prawie 1kg mąki a ciasto nadal kleiło mi się tak bardzo że więcej go miałam na rękach niż na stolnicy.Jakimś cudem udało mi się masę podzielić na małe części i starałam się zrobić z tego kopytka choć kształtem daleko odbiegały od tego co chciałam,od razu wrzucałam je na gotującą sie wode, zaraz po ugotowaniu były dobre do jedzenia ale ja postały chwile zrobiły się oczywiście twarde od tej ilości mąki i bardzo szare!!!Co robie źle że już od jakigoś czasu nie wychodzą mi kopytka???

Autor: alicja_bt
Data: 2012-12-10 11:25:24

Ciasta na kopytka nie wyrabiasz,tylko tyle żeby się składniki połączyły. Potem podsypujesz mąką, i robisz wałeczk - musisz to robić w miarę powoli zeby wałek się nie rozpadł- i kroisz spłaszczony na kopytka.Powodzenia, jeśli potrzebujesz więcej szczegółów to pytaj jestem dostępna.

Autor: mggi63
Data: 2012-12-10 11:25:42

Myślę,że może to wina ziemniaków? Spróbuj tak zrobić:

http://www.wielkiezarcie.com/recipe22296.html

Autor: alicja_bt
Data: 2012-12-10 11:33:08

Niekoniecznie wina ziemniaków długo wyrabiane ciasto z ziemniakami zawsze będzie się coraz bardziej kleić, mojej koleżance też takie ciasto wychodziło teraz nabrała wprawy i kopytka robi bardzo dobre. 

Autor: mggi63
Data: 2012-12-10 11:46:42

Kasiachodzież nie pisze,że długo wyrabiała  A z doświadczenia wiem,że ziemniaki,które mają za mało skrobi nie nadają się na kopytka,bo również w rękach się kleją i robi sie breja.Nie wypowiadam się nigdy jak nie jestem pewna.Ziemniaki jak są dobre to wystarczy im miewiele mąki by zrobić pyszne kopytka

Autor: alicja_bt
Data: 2012-12-10 11:52:58

Jeżeli wgniotła w ziemniaki kilo mąki to trochę je wyrabiała. Przepraszam jeśli Cię uraziłam. 

Autor: mggi63
Data: 2012-12-10 11:56:06

Nieee nie jestem obraźliwa,ja nie z takich .Ale każdy wyraża swoje zdanie.Jest ok.

Data: 2012-12-10 12:14:48

Mi sie również wydaje że to wina ziemniakówjuż w czasie gotowania bardzo się rozpadały,masy na kopytka nie wyrabiałam starałam się tylko połączyć ziemniaki z mąką ale niestety nie bardzo się to powiodło,ta breja która w sobote udawała kopytka wcale mnie nie zniechęciła wręcz przeciwnie. 

Autor: mggi63
Data: 2012-12-10 12:17:05

No tak to z tymi ziemniakami jest,że czasami trzeba powalczyć Ale nie przejmuj się,następnym razem Ci się uda,tylko nie z tych ziemniaczków zapewne...

Autor: Olusia19
Data: 2012-12-10 12:26:40

Kopytka robę od zawsze tym samym sposobem i zawsze się udają:

Jakieś ziemniaki (albo pozostałe, albo specjalnie ugotowane, najlepiej bazarowe nie ze sklepu) ostudzone, przeciśnięte przez praskę, lub skręcone przez maszynkę. Dajemy do miseczki, lekko uklepujemy, Dzielimy na 4 części - w tym celu robimy na powierzchni ziemniaków krzyż. 1/4 wymujemy a na to miejsce sypiemy mąkę ziemniaczaną.

Czyli razem mamy 5 części - 4 cześci ziemniaków, a 1 część (taką samą jak jedna czwarta) mąki. Można na wagę, ale lepiej "na oko". Jeśli ziemniaki były solone, to wystarczy osolić wodę do gotowania. Jeśli gotowane bez soli to - trochę soli do ziemniaków i do wody. Zawsze dodaję trochę mielonego pieprzu (tak szczyptę).

Zagnieść ziemniaki z mąką i albo formować wałeczki do pocięcia, albo okrągłe kuleczki z dołkiem w środku.Gotować do wypłynięcia i zabierać łyżką cedzakową.Rzucać gorące do miseczki i pokropić np. olejem. Natłuścić żeby sięnie skleiły.Odgrzewać w osolonej wodzie, albo na patelni.

Może się zdarzyć, że ziemniaki sie nie skleją. Nic wówczas nie pomoże. Są gatunki, które się nie kleją, a sklejone na siłę dają, skandaliczny produkt finalny, twardy i nieforemny.

Autor: mggi63
Data: 2012-12-10 12:33:13

Bez jajca żadnego?Mistrzyni!

Data: 2012-12-10 12:55:43

Olusiu z mąką ziemniaczaną to są kluski śląskie przynajmniej ja tak je znam i tak je robie

Autor: dorotaibasia
Data: 2012-12-10 13:51:11

tez tak robię, ale to z są kluski śląskie, nie kopytka:)

Autor: marzena89gb
Data: 2012-12-10 15:24:01

Kopytka robę od zawsze tym samym sposobem i zawsze się udają: Jakieś
ziemniaki (albo pozostałe, albo specjalnie ugotowane, najlepiej bazarowe nie
ze sklepu) ostudzone, przeciśnięte przez praskę, lub skręcone przez
maszynkę. Dajemy do miseczki, lekko uklepujemy, Dzielimy na 4 części - w
tym celu robimy na powierzchni ziemniaków krzyż. 1/4 wymujemy a na to
miejsce sypiemy mąkę ziemniaczaną. Czyli razem mamy 5 części - 4 cześci
ziemniaków, a 1 część (taką samą jak jedna czwarta) mąki. Można
na wagę, ale lepiej "na oko". Jeśli ziemniaki były solone, to wystarczy
osolić wodę do gotowania. Jeśli gotowane bez soli to - trochę soli do
ziemniaków i do wody. Zawsze dodaję trochę mielonego pieprzu (tak
szczyptę). Zagnieść ziemniaki z mąką i albo formować wałeczki do
pocięcia, albo okrągłe kuleczki z dołkiem w środku.Gotować do
wypłynięcia i zabierać łyżką cedzakową.Rzucać gorące do miseczki i
pokropić np. olejem. Natłuścić żeby sięnie skleiły.Odgrzewać w
osolonej wodzie, albo na patelni. Może się zdarzyć, że ziemniaki sie nie
skleją. Nic wówczas nie pomoże. Są gatunki, które się nie
kleją, a sklejone na siłę dają, skandaliczny produkt finalny, twardy i
nieforemny.

to nie są kopytka tylko kluski śląskie kopytka robi się ze zwykłą mąką z dodatkiem odrobiny mąki ziemniaczanej

Autor: Monia1805
Data: 2012-12-12 12:16:16

z mąką ziemniaczaną to raczej kluski śląskie a nie kopytka. do kopytek daje się mąkę pszenną i trochę ziemniaczanej, a robię zawsze z tego przepisu i zawsze mi wychodzą http://www.wielkiezarcie.com/recipe22296.html

Autor: kokarda
Data: 2012-12-10 13:15:51

poczekaj aż MEGI65 wróci :D zawsze z jej poradami dania wychodzą :P

Autor: Inka_1
Data: 2012-12-10 14:00:13

Ja też mam takie ziemniaki które nadają się do zmielenia dopiero na drugi dzień po porządnym schłodzeniu. Bo pierwszego dnia mimo,że ostudzone to gdy mielę np.do pierogów to jeden wielki klej.

Autor: amlija
Data: 2012-12-10 15:29:19

ZGADZAM SIĘ ! Z INKĄ.

Data: 2012-12-11 15:28:05

Nigdy nie mielę ziemniaków w maszynce, bo robią się rzadkie, wystudzone zimne ziemniaki, przeciskam przez praskę.Zagniatam z mąką i jednym jajkiem, potem chwile szybko zagniatam , formuje wałeczki i lekko podsypuję mąką,kroje ukosnie.Solę wodę i wrzucam na wrzątek, po 2 min od wypłynięcia wyjmuję łyzką cedzakową.

Autor: gosiekb
Data: 2012-12-10 15:02:12

Sprobuj tego przepisu http://www.wielkiezarcie.com/recipe113.html , co prawda nie ma tam ziemniakow ale sa naprawde pyszne. Jesli bedziesz sie trzymala ilosci maki to wyjda mieciusienkie, doslownie rozplywajace sie w ustach, nie musisz dawac rodzynek. Ja maki to czasem daje troszke wiecej ale czym wiecej sie da tym twardsze beda.

Autor: marzena89gb
Data: 2012-12-10 15:20:13

ciasto na kopytka trzeba szybko zagnieść nie wyrabiać za długo i na pół kg ziemniaków użyłaś za dużo mąki

Autor: matani
Data: 2012-12-10 16:35:42

Ziemniaki "nienawidzą" grzebania w nich, zaraz puszczają wodę i żadna ilość mąki tego nie uratuje. Zarabiasz szybciutko i więcej nie grzebiesz tylko od razu formujesz, nie lubią też stania (znów woda!).

Autor: Mika K
Data: 2012-12-10 20:58:53

Pocieszę cię mi też się zawsze kleją do ręki i nie wżne czy mam ziemniaki świeżo gotowane czy nie,bryzę czy pastewne:).Też robię tak jak większość dzielę na cztey do tego jajko i mąka pszenna i szybko wyrabiam.Mimo to zawsze mam znimi problem dlatego podsypuję stolnicę mąką,odrywam nieduży kawałek lekko obtaczam go w mące i robię nieduży wałeczek.Trochę czasu schodzi ale przynajmniej nie zabiję nikogo po ugotowaniu:).Moja mamami doradziła by kopytka robić na zimnych ziemniakach natomiast śląskie na ciepłych i z tymi drugimi nie mam żadnych problemów:)

Autor: iwett
Data: 2012-12-11 09:43:19

Do zimnych przetartych ziemniaków daję najpierw 2 łyżki mąki ziemniaczanej i 2 lyżki kaszy manny oraz 1 jajo.

Dopiero potem powoli dosypuję maki pszennej wyrabiając aż nie będzie kleić się do ręki. Zawsze wychodzi  a kluseczki są miękkie, delikatne i pyszne. Czasami robię a la pyzy ze zmielonym mięsem.

Autor: megi65
Data: 2012-12-11 14:59:54

Oj narobilas mi kochana apetyta ... pytanko jeno sie rodzi ... ile ziemniakow ? . Tylko mi nie pisz , ze te co od obiadu zostana  , bo u mnie nie ma takiej opcji .. )))

Szczegolnie ta opcja pyzowa ... a miasko przesmazasz wczesniej ?.

Za wszelkie odopwiedzi - podopwiedzi z gory juz bardzo dziekuje ...

PS ... To nie '' niechlujstwo interpunkcyjne '' .. moja klawiaturka nie posiada polskich '' ogonkow ''

Autor: iwett
Data: 2012-12-11 17:00:48

No właśnie  te co z obiadu. Nigdy specjalnie nie gotuję ziemniaków na kopytka. Ciężko powiedzieć ile ich ma być. Ja zawsze wszystko robię na oko. Kwestia lat. Ale może to być z pół kilo.

Co do mięska to przeważnie te,które zostają z zupy /wolowina, kurczak lub indyk może być mieszane plus cebulka ew.pieczarki/. Mielę i nadziewam. Od czasu jak stosuję ten przepis żadnych innych kopytek nie robię. Są bardzo puszyste:)

Na wigilię chcę do nich dodać zmielonych,suszonych grzybów. Ziemniaki już mi zbrzydły. Nikt nie je.

Autor: beti72
Data: 2012-12-11 23:18:11

Witam może już za późno na rade lecz powiem że ja osobiście dodaję troszkę twarogu ,Pierogi wedle mojej rodziny są smaczniejsze.

Ale nie każdemu mogą takie smakować . POZDRAWIAM

Data: 2012-12-12 15:01:25

Z twarogiem to leniwe kluchy, też bardzo smaczne:)

Autor: gosiekb
Data: 2012-12-12 15:15:00

Moja mama tez robi kopytka troche z ziemniakow troche z bialego sera. Sa bardzo dobre.

Data: 2012-12-12 15:54:05

Musimy umieć odróżniać kopytka od leniwych:) kopytka są tylko z ziemniaków i mąki pszennej, leniwe to domieszka sera bialego i ziemniaków, ja robię  też takie prawdziwe leniwe z samego sera, mąki i jajek, takie są najlepsz. Kluski śląskie, to tylko mąka ziemniaczana i ugotowane ziemniaki, można też je kroić tak jak kopytka.

Autor: bahus
Data: 2012-12-12 01:40:13

A dlaczego "kochane" a nie "kochani"? Czuję się szowinistycznie zdyskryminowany ...

Data: 2012-12-12 15:00:24

Kopytka z wczorajszych ziemniaków obiadowych, szybko zrobione , brzuszki najedzone, dzieci zadowolone:)

Autor: bahus
Data: 2012-12-12 22:52:31

A ja tak lubię

Wyjec

2015-05-19 19:46:49
dorotaibasia
bo papierki nauczyłam wyrzucać do kosza....bo "dzień dobry" kazalam mówić, bo jak Basia słyszy: jak Ty ładnie wygladasz-odpowiada z usmiechem: dizękuję za komplement....
2015-05-19 19:47:51
Beata500
a kiedyś zobaczymy, która mama będzie płakać, Basi , czy Zosi
2015-05-19 19:49:16
dorotaibasia
obawiam sie ze ja...jak usłysze ze ta inna mama jest fajna bo sie nie czepia
2015-05-19 19:50:59
Beata500
pewnie usłysz , bo przyjdzie okres buntu. A po kilku latach słysz od Basi - dziekuję, miałaś racje
2015-05-19 19:51:24
Beata500
usłyszysz miało być
2015-05-19 19:51:45
dorotaibasia
no mam nadzieję:)
2015-05-19 20:02:03
Beata500
Miłej nocy! Idę cos poczytać.
2015-05-19 20:55:32
megi65
Dobranoc
2015-05-19 21:34:50
mggi63
dobranoc :-)dobp
2015-05-19 22:50:51
aggusia35
Besta500 tak do końca nie wiem co miałaś, na myśli pisząc dziwolągi. Dla jednego coś jest dziwactwem dla innego nie. Ja akurat mieszkam blisko szkół i gimnazjum i LO. I wiem jak ubierają się nastolatki. Nie widze jakiś odstęp od normy,. Każdy wiek ma swoje prawa. I w pewnym wieku młodzież lubi na siebie zwracać uwagę. U mojej córki w szkole są zasady co do stroju. I powiem Ci, że do końca nie jestem do tego przekonana.
2015-05-19 22:52:50
aggusia35
Uczenie dzieciaków szarości, kolory córki, biały, szary, różowy. Nic innego nie kupuje bo przeciez większośc czasu w szkole spędza. Szaro nudno i nie chodzi o rewię mody. Tylko taką głupią zasadę, która ciągnie się w Polsce od wieków. Najpierw fartuszki i białe ołnierzyki, później luz, a później znów jakieś uniformy.
2015-05-19 22:54:38
aggusia35
dorotabasia; nie raz od dziecka usłyszysz coś przykrego. Mamy jako rodzice chyba to wpisane. Kiedy czegoś niepozwalam, respektuje zsady jakie ustalam w domu to tak właśnie jest. Ale wiem, że to im się w zyciu zwróci.
2015-05-20 06:14:25
Dżanina Fonda
Hejka wszystkim. Ale leje... :))
2015-05-20 06:14:58
Dżanina Fonda
a najlepsze, że zaktualizowana pogoda w komórce pokazuje, że mam za oknem piękne słoneczko :D
2015-05-20 06:15:07
Dżanina Fonda
nie ma to, jak ufać technice
2015-05-20 06:15:45
Dżanina Fonda
Aggusiu, ty chyba tak niezbyt dokładnie poczytałaś o czym była mowa na wyjcu!
2015-05-20 06:58:55
megi65
dzien dobry ... w rześki poranek ... lubie takie ..
2015-05-20 06:59:29
megi65
yerba mate z miętą na dobry dzień ...
2015-05-20 07:53:02
Dżanina Fonda
dzieki, ja już strzeliłam sobie garnuch czystej (znaczy... zielonej) i teraz przechodzę na wodę :))
2015-05-20 09:16:05
Bahati
Czesc :) czytam komentarze i ...powaznie ktos soli jeszcze baklazany? Przeciez juz dawno zostaly zmodyfikowane i nie sa gorzkie. Jablka w wiekszosci tez juz nie ciemnieja bez skrapiania sokiem z cytryny. Postep moi panstwo, postep. :)
2015-05-20 09:25:59
Dżanina Fonda
Bahati, młodziutka jesteś ale może pamietasz nasze polskie ogórki, które trafiały się gorzkie jak cholera? A teraz? Mooooże jeden na 10000
2015-05-20 09:35:02
megi65
Bahati .. postęp postępem ... zerknij na ciasto ...
2015-05-20 09:35:11
megi65
http://wielkiezarcie.com/recipes/952128658310516013
2015-05-20 09:35:34
megi65
daleko im od złotawego koloru ...
2015-05-20 10:19:21
Bahati
Zalezy od odmiany, te niemodyfikowane jablka chyba jednak zdrowsze
2015-05-20 10:19:26
Bahati
Ale trudno juz takie kupic
2015-05-20 11:10:13
Gluba666
Dzień dobry :)
2015-05-20 11:34:23
mggi63
dzień dobry :)
2015-05-20 11:35:05
mggi63
ja to juz nie wiem co modyfikowane a co nie....oszukują wszędzie :/
2015-05-20 11:55:18
Dżanina Fonda
więc najlepiej się tym nie przejmować :)
2015-05-20 11:57:34
Gluba666
dokładnie tak jak piszesz Dżanino :)
2015-05-20 12:20:58
Beata500
Witam.
2015-05-20 12:21:26
Beata500
Tak ładnie u mnie pada deszczyk majowy.
2015-05-20 12:22:40
Beata500
megi, powiem Ci ,że ja chyba bym się nie przejmowała kolorem tych jabłek w szarlotce.
2015-05-20 12:24:37
Beata500
A teraz , o tej porze roku, to nawet jak jabłko wygląda ppieknie, to nie wiadomo jaki jest środek. Psują sie od środka. Tak już bedzie dopóki nie będzie tegorocznych.
2015-05-20 12:30:01
mggi63
masz rację Beatko :)
2015-05-20 12:30:29
mggi63
teraz jabłka nie maja żadnej wartosci....stare są już....
2015-05-20 12:33:12
Beata500
mggi, a niektóre takie piekne z wyglądu
2015-05-20 12:40:54
mggi63
fakt....
2015-05-21 05:40:41
Dżanina Fonda
Witajcie deszczowo :)
2015-05-21 06:29:04
megi65
a ja śłonecznie mówię dzień dobry ..
2015-05-21 07:37:03
aggusia35
Dzień dobry Megi :)
2015-05-21 08:50:18
mggi63
dzień dobry :)
2015-05-21 08:51:10
mggi63
pogoda sie popsuła....tylko 15 stopni i popaduje....migrenka mnie obusziła o 4 godzinie wrrrrr......
2015-05-21 09:36:59
iwciaG
doberek:))
2015-05-21 10:55:13
megi65
a ja lekko spocona wróciłam rowerkiem z targu ..
2015-05-21 10:55:37
megi65
miłam tylko po rabarbar ...a zrobił sie pełen kosz ...
2015-05-21 11:26:51
Bahati
Ziiimno... Biedni turysci. :)
2015-05-21 11:28:05
Bahati
Targ zaliczony. Brzoskwinie, morele, czeresnie...mrrr uwielbiam. Wszystko lokalne. Przeplacilam za pomidory, ale do najlepszej na swiecie mozzarellli warto bylo.
2015-05-21 11:30:41
Lea2
Dzień dobry :)
2015-05-21 11:32:04
Lea2
Bahatek, tak pozytywnie zazdraszczam Ci tamtejszego targu z wszelakimi owockami i warzywkami... :)
2015-05-21 11:41:29
Dżanina Fonda
eeeee.... na pewno z robakami te owoce... :D
2015-05-21 11:42:40
Bahati
Uwielbiam czwartki :) prezbcaly tydzien sa tylko dwa stoiska a w czwartek cale mnistwo. Swieze warzywa, owoce, ryby, sery...
2015-05-21 11:47:14
Lea2
Dżaninko, robaczki też pożywne, to dodatkowy atut... :))
2015-05-21 11:56:39
mggi63
bleeee.....
2015-05-21 11:57:45
mggi63
megi oj niedobrze,że spocona wróciłas....znaczy kondycja szwankuje
2015-05-21 11:59:58
Bahati
Czyste bialko :) ryska juz wszamala pol kilo czeresni, uwielbia. Pierwsze w tym roku. Truskawki ciagle w szalonej cenie i bylejakie
2015-05-21 12:01:03
Bahati
Bede miala meza w domu przez cale dwa dni, swieto po prostu. Awansowal na szefa grupy i od razu lepiej.
2015-05-21 12:04:17
mggi63
wooow ! :)
2015-05-21 12:04:31
mggi63
to musisz sie przestawić:)
2015-05-21 12:05:21
Bahati
I jak tu nie byc frutarianka... ;)
2015-05-21 12:05:46
Bahati
Najbardziej mi sie podoba, ze marchewki, selery, natka, bazylia itp sa za darmo
2015-05-21 12:06:21
Bahati
Wiec co stoisko to wiazka i tym sposobem nie kupilam juz takich dodatkow od 2 lat :)
2015-05-21 12:06:21
Lea2
Bahatek, to super, gratuluję..., to teraz trochę więcej czasu będziecie spędzać razem... :)
2015-05-21 12:07:31
Bahati
Niewiadomo, zaraz konczy sie praca w Neapolu, zobaczymy, czy dalej na miejscu czy Mediolan
2015-05-21 12:10:04
Bahati
Wraca jutro wieczorem i jedzie w poniedzialek o 4 rano. To najdluzszy czas spedzony w domu od kilku miesiecy. Kupilam mu w nagrode dwie pary spodni, tshirt, gacie i skarpety, bo wczoraj adwokat mnie zmusil i posprzatalam mezowska czesc szafy. Adwokat sie wykonczyl, dzis robie nowy.
2015-05-21 12:19:16
Lea2
Mniam, uwielbiam adwokata...
2015-05-21 12:24:34
Lea2
zakupiłam 700 ml wódki i teraz zastanawiam się do czego jej użyć, bo mam kilka opcji, czy do materiału zielarskiego, czy nalewki lub likieru, ot i jest zagwostka... :)
2015-05-21 12:39:18
Bahati
Na fb wrzucilam latwy przepis :) zaraz zrobie podwojna porcje, pol z kawa, pol normalnie
2015-05-21 12:40:01
Bahati
U nas wlasnie tez stala bez sensu wodka, to juz nie stoi. :)
2015-05-21 12:43:15
Lea2
Fajnie, to trzeba będzie wykorzystać...:)
2015-05-21 12:43:43
Dżanina Fonda
Bahati! One nie są za darmo! Tak tylko usprawiedliwiasz to, co robisz! :((((
2015-05-21 12:44:31
megi65
:) u mnie zawsze % ma sens :DD
2015-05-21 12:44:44
megi65
ale nie o tym ... po drzemce juz ok ..
2015-05-21 12:45:10
megi65
Lea .. nasza koleżanka robi świetny adwokacik .. zawsze flaszeczke podrzuci dla mnie...
2015-05-21 12:46:36
megi65
Basiu .. zerknęłam na Soopt .. a tam słonko na molo .. nie tak żle ..
2015-05-21 12:46:49
megi65
zmykam .. pazur robić i ''się'' :DD
2015-05-21 12:53:01
Bahati
U mnie wodka tylko kulinarnie wykorzystywana, za duzo ciekawych trunkow innego rodzaju do testowania :) no i glownie do obiadu/ kolacji ewentualnie wspolnych wieczorow z M na kanapie i relaksacji ;)
2015-05-21 12:53:33
Bahati
Adwokata zrobilam do ciasta, ale wychlalam i musze znow zrobic :)
2015-05-21 12:54:38
Bahati
Obiad dzis za darmo droga Dzani. Odori w sosie z passata co zalegala i woda zrodlana co to z fontany dzieci przyniosly. :) makaron w sumie tez prawie darmowy, Barilla 1 kg za 60 centow :)
2015-05-21 12:55:09
Bahati
I sie na buty zaoszczedzi. Zwlaszcza, ze kupilam dwie pary ostatnio i sukienke przez przypadek.
2015-05-21 12:56:15
Lea2
meguś, to masz świeżą dostawę adwokaciku...:)
2015-05-21 13:01:27
Gluba666
Dzień dobry :)
2015-05-21 13:04:22
Dżanina Fonda
B - :)))))
2015-05-21 13:16:55
Bahati
Uznalam, ze moja rodzina ubiera sie jak lumpy i postanowilam nie pytac ich o zdanie
2015-05-21 13:17:11
Bahati
Kupuje co mi sie dla nich podoba, im jest itak wszystko jedno
2015-05-21 13:17:49
Bahati
Co jest dosc dziwne, bo mlode powinny sie juz interesowac moda, a one tylko ksiazki, ksiazki...
2015-05-21 13:29:42
Lea2
Miłego dzionka, idę coś w domu i ogrodzie ogarnąć... :)
2015-05-21 13:31:59
Dżanina Fonda
B - bo są zepsute do szpiku kości! Nie bój żaby, moja też tak miała... przeszło.
2015-05-21 13:33:37
Bahati
Tez mysle, ze sa zepsute... :)
2015-05-21 20:46:24
anrubi
Ta, do śpiku kości ;)
2015-05-21 20:49:12
anrubi
Megi, odwapniłam ekspres i te kawowe krążki zlatują jakieś rozlazłe, nasączone wodą, czemu to?
2015-05-21 20:50:29
anrubi
Rodzaj kawy czy co? Młynek?
2015-05-21 20:51:32
anrubi
Jak często odwapniasz?
2015-05-21 21:11:24
megi65
an .. ja nigdy taka nie mam..
2015-05-21 21:11:53
megi65
an ..... mąz pyta czt=ym odwapniłaś ?
2015-05-21 21:13:16
megi65
jestem z doskoku .... teraz ja odwapniam się ...
2015-05-21 21:15:03
anrubi
ecodecalk, typowy do delonghi
2015-05-21 21:15:14
janeczka669
dobry wieczór:)
2015-05-21 21:18:44
anrubi
Do pojemnika z wodą to wlać ten odkamieniacz i włączyć ekspres czy nie?
2015-05-21 21:42:34
anrubi
Napiszę PW
2015-05-21 21:52:18
megi65
an ... jutro mąż odpisze . :)))
2015-05-21 21:52:24
megi65
Jasiu post ...
2015-05-21 21:52:33
megi65
dobranoc .....
2015-05-21 22:31:23
Basialis
Wszystkich serdecznie pozdrawiam.Madziu, informuje ze Sopocie jest zimno,leje i pizdzi.Dobrze ze wzielam kozaki i zimowe kurtki. Smugglerek nas ogrzewa, buziaczki
2015-05-22 06:45:40
megi65
dzien dobry ....
2015-05-22 06:46:03
megi65
ooo ja dzisiaj pierwsza zaczynam dzień ?
2015-05-22 06:46:36
megi65
Dżani, mggi ... macie urlopy ?
2015-05-22 07:15:51
megi65
Basiu ... widzę molo spockie ...a tam pięknie słoniecznie ....
2015-05-22 07:16:03
megi65
no to masz dobrą pogodę .. :DD
2015-05-22 07:54:28
mggi63
dzień dobry:)
2015-05-22 07:54:34
mggi63
pada bleeeee
2015-05-22 07:56:10
mggi63
ja na urlop ide na przełomie maja i czerwca bo mam rehabilitacje a potem sierpień-wrzesień wyjezdzamy na wywczasy :D (czyt.turnus rehabilitacyjny )
2015-05-22 07:56:35
mggi63
oj bede na molo....bede a jakże....nie ominę :)
2015-05-22 07:56:43
mggi63
aby nie padało .....
2015-05-22 07:57:16
mggi63
grzej miejsce Basiu bo tam bede :)
2015-05-22 08:10:29
Dżanina Fonda
Posłusznie melduję, że jestem. I chciałabym sie napić gorącej herbatki. Ma ktoś zrobioną?
2015-05-22 08:34:48
mggi63
proszę bardzo częstuj się :)
2015-05-22 10:25:01
megi65
gorącej .. ?? ja poprosze czerwoną lub zieloną ..
2015-05-22 10:29:25
iwciaG
doberek:))
2015-05-22 11:08:51
mggi63
oj o tej porze to juz zimna....zaraz zrobię drugą :)
2015-05-22 11:18:02
iwciaG
rabarbaros kupiony, ciasto na ślimaczki Megusiowe rośnie....
2015-05-22 11:18:48
iwciaG
...syna ze szkoły dziś kolega przywozi, po drożdzówkach koszenie trawiszcza jeszcze i można ,,łikendować"
2015-05-22 11:20:42
Beata500
witam
2015-05-22 11:22:53
iwciaG
:D
2015-05-22 11:24:53
Beata500
anrubi, przeczytaj dokładnie instrukcję obsługi . Oprócz odwapniania , przynajmniej w moim Saeco trzeba czyścić raz na jakiś czas blok zaparzający.
2015-05-22 11:26:27
Beata500
w moim poprzednim Saeco nic mi się nie działo, wysiadł po 8 lub 9 latach i to był jego koniec. W obecnym mam ten sam problem co Ty.
2015-05-22 12:10:12
Gluba666
Dzień dobry :)
2015-05-22 13:14:47
anrubi
Witam majowo z Polski :)
2015-05-22 13:19:20
kaki1020
witam,
2015-05-22 13:19:54
kaki1020
mam pytanie, po zmianach - nie widzę opcji do wydrukowania przepisu - pomoze ktoś?
2015-05-22 13:20:51
anrubi
Beata, bardzo dbam o sprzęt, raz w miesiącu obowiazkowe czyszczenie. Wszystko było OK, po odwapnieniu te kawowe krązki zaczęły się roazpadać...
2015-05-22 13:22:37
anrubi
Znalazłam stonkę elektroda.pl i tam jest mnóstwo porad DELONGHI...
2015-05-22 14:07:34
Dżanina Fonda
Kaki, musisz pstryknąć Ctrl+P i wydrukować stronę
2015-05-22 15:23:53
megi65
zapiekanka w ekspresowym tempie w piekarniku .....
2015-05-22 15:24:11
megi65
to wina pana notariusza ... ze tyle zabrała mi czasu ..
2015-05-22 15:24:41
megi65
ale z przyjemnym kultruralnym człowiekiem to można ... czas mitrężyć .. :DD
2015-05-22 15:27:07
megi65
liczę na to ,ze korki na miescie męża zatrzymają i .. zapiekanka załapie fason ..
2015-05-22 15:56:04
Beata500
an, ja też dbam o sprzet . Mimo to , krążki też mi się rozpadają. W poprzednim nic takiego nie miało miejsca. Gdzieś woda się dostaje. Dawałam do serwisu i niby wszystko jest ok. Jak umyje ten blok zaparzający jest lepiej, ale na krótko.
2015-05-22 18:41:20
megi65
a ja sprawdziłam ... krążki jak z betonu ... wyciśnięte ..
2015-05-22 18:41:46
megi65
łyk kawy i spadam .... ciacho z truskawkami pora spłodzić ..
2015-05-22 18:46:58
Beata500
megi, w moim poprzednim też tak miałam, do samego konca jego żywotności. Teraz trafiłam na moim zdaniem bubel . Kawa jest ok, ale wymaga mojej wiekszej uwagi, a i tak według mnie poprzedni był lepszy.
2015-05-22 21:33:53
megi65
zmykam lulu .... jutro wyjazd ciacho na drogę upieczone .. wyszło pikne .. :))
2015-05-22 21:34:18
megi65
udanego weekendu Wam zycze...
2015-05-22 21:34:36
megi65
Basiu .. pogoda się poprawiła ... smuglerek pomaga .. prawda ?
2015-05-22 21:40:22
Basialis
Oj pomaga Madziu.Dzisiaj rzeczywiscie bylo bardzo slonecznie i bardzo zimno.......10° !
2015-05-23 07:23:12
mggi63
dzień dobry :)
2015-05-23 07:27:45
mggi63
nie wiem gdzie jedziesz Madziu bo z doskoku latam po WŻ ale życzę bezpiecznej drogo :)
2015-05-23 07:27:53
mggi63
drogi
2015-05-23 09:15:17
Gluba666
Dzień dobry :)
    megi65: Basiu .. pogoda się poprawiła ... smuglerek pomaga .. prawda ?
    Basialis: Oj pomaga Madziu.Dzisiaj rzeczywiscie bylo bardzo slonecznie i bardzo zimno.......10° !
    mggi63: dzień dobry :)
    mggi63: nie wiem gdzie jedziesz Madziu bo z doskoku latam po WŻ ale życzę bezpiecznej drogo :)
    mggi63: drogi
    Gluba666: Dzień dobry :)

Statystyki

Na naszej stronie znajdziesz:

63792 przepisów
1212 artykułów
261279 opinii
535689 wypowiedzi na forum
142616 zdjęć
70355 zarejestrowanych użytkowników
Zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.
Zamknij